torsdag 20 december 2012

Tallrikshylla

Jag har alltid (ok, inte alltid men länge) velat ha en tallrikshylla i köket där jag kan ha mina snygga gamla tallrikar jag köpt, ärvt och budat hem. Men vi har aldrig haft plats och så även nu, vilket är trist. Dock hindrar det inte mig från att titta såklart! Hittade en fin på IKEA men det känns liksom inte rätt, den ska ju helst vara gammal ju!

IKEAs tallrikshylla Stenstorp.

Går in på Blocket för att jämföra lite vad som finns på begagnatmarknaden men tji fick jag för 99% av alla tallrikshyllor där var sprillans nya! "Shabby chic" hit och dit, gamla är de inte! Nytillverkade och "shabbade" eller så kunde man få måttbeställda. Vissa skrev att hyllan var gammal men jag vette fan, de såg misstänkt lika ut de andra som låg ute... Hittade i alla fall en som nog är modell äldre:

Bild lånad från Blocket.

Denna, från Frankrike. Ser väl ut som om den är gammal, men det är svårt att veta nu för tiden! Måste dock säga i då föredrar jag IKEAs nyare variant eller någon av de måttbeställda. Men helst hade jag velat ha en fin, lagom stor, lagom sliten, helst grön, tallrikshylla från... ca 1927?? Och plats givetvis.

Kramar på er!

2 kommentarer:

  1. Inte bara en söt bebis, ursöt!!
    Spännande att se reportaget sen=))

    Tallrikshyllor är svårt att få tag på. Som du skriver, det finns en uppsjö av "home-made" shabbade men riktigt gamla är svårare.

    Jag jobbar 1½ dag till, sen är det julldedighet!
    Och jag ska sova mitt första dygn hade jag tänkt=))


    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Jag förstår vad du menar med att du hellre vill ha en gammal hylla. Det är mer på RIKTIGT, liksom. Fast jag medger att IKEA-varianten såg trevlig ut när jag såg den "live" i butik i söndags.

    Vi har en liten vitmålad tallrikshylla i gröna rummet, som jag hittade för en tjuga på loppis för några år sedan. Säkert från 70-talet, men det är ju nästan antikt nuförtiden! (Precis som jag själv, hehe!)

    Ha det gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...