onsdag 1 april 2009

Välkommen sköna vår!

Idag kom jag hem tidigt på eftermiddagen för att ta dagens sista arbetspass hemma. På vägen stannade jag till på Flyinge Plantshop och inköpte lite blommor, bl a två kaprifoler som ska få klättra på en pergola nånstans i trädgården. Jag tänkte att det nog var ok väder att plantera i men jag förväntade mig inte det mindre mirakel som väntade. Det var knappt jag kan kalla det vår, försommar är mer passande!

Humlor surrade, nyckelpigor kröp yrvaket omkring. Det måste varit närmare 20 grader i solen!
Efter att ha klippt bort lite grenar fick jag en skön sittplats under björken där jag drack kaffe i solskenet.



Vilopaus i gräset bland alla snödroppar.



Nu börjar det bli något kallare men hade vi haft grillen på plats skulle det blivit korv ikväll!

Kram!!

20 kommentarer:

  1. Det ser verkligen underbart ut!!!

    Kram Annemari

    SvaraRadera
  2. Ja idag har här varit heltunderbart. Bor ju inte så många mil från varandra

    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  3. Det har varit ljuvligt i dag! Du har fångat känslan på bild -det ser så härligt ut!

    kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Myyyysigt!

    SvaraRadera
  5. Hej Maria!
    Hönsen är ute och njuter av vårsolen:)
    Vilka härliga bilder du visar!!

    Ha en bra dag på jobbet,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Åhh vilka härliga vårbilder du visar!! Nu vill man bara ha vår och värme, men den är ju uppebarligen på gång, ljuvligt!:-) Kram Sofia

    SvaraRadera
  7. Typ dethär:
    http://www.finlex.fi/sv/laki/alkup/2003/20030542
    ;)

    Tänk vad fint väder ni haft... här är det fortfarande rätt mycket snö kvar. Men den smälter rätt snabbt :D

    /F

    SvaraRadera
  8. Ah vad härligt.
    Så satt jag också igår.
    Visst är det underbart.
    Vi får hoppas att det fortsätter ett tag till.
    Kram
    Kicki

    SvaraRadera
  9. Visst är det härligt väder!! Jag fick sådana vårkänslor så jag tog och städade ut vintern i gäshuset! Det har blivit lite som vårt "lantställe" och vi tillbringar mer tid där än i stora huset om sommrarna!(fördelen är ju att det är rätt så nära,hihi..!)
    Trevlig helg!
    Kram//ulrica

    SvaraRadera
  10. Vilken fin sida jag hittade här!
    Ja,idag har det varit underbart väder,näsan mot solen och en mugg kaffe i handen,inte en dag för tidigt!

    tina=)

    SvaraRadera
  11. Grillsäsongen i de sydligare delarna startade igår!

    Glad Sommar!

    /E,K,L.

    SvaraRadera
  12. Åh!

    Jag blir alldeles lyrisk av ditt härliga inlägg!!!!

    Hurra!

    Våren är här!

    Kram

    Flisan

    SvaraRadera
  13. Är du en sådan sann tealover!?!
    Vad härligt!!!

    Och vilken vårvärme du bjuder på idag!

    Hinner inte njuta av solen, men glädjer mig givetvis ändå!
    Folk blir både gladare och mer ute och rör på sig och köper plantor förstås...

    Fortsatt solig vecka!

    Kram!
    (Väldigt söt blus!)

    SvaraRadera
  14. Vilken mysig blogg....

    SvaraRadera
  15. Nämen åh vilka ljuvliga bilder och vilken härlig sittplats du ordnat!
    Känns som en evighet sedan man såg en nyckelpiga, i går såg jag en citronfjäril :-) Jag blir helt till mig av alla underbara vårtecken :-)

    Du frågade om det var jag som höll i fågelboet på bilden och svaret är nej, det är min lilla dotters händer man ser på den bilden.

    Ha en fin helg!

    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  16. Det ser verkligen härligt ut. Stolen är såå fin, även dynan.
    Jag har också handlat lite blommor man blir bara så sugen nu. Trodde på solen idag, men än gömmer den sig bakom molnen...
    Trevlig helg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  17. ser urmysigt ut!!!!

    Tack för dina tips! har oxå bärbar... har den alltid i knät vid tvn ovs... men får ändå inte tiden att gå ihop.. (men nu har de ju iof varit väldigt hektiska veckor på jobbet, nästan så att man stupat i säng varje kväll...)
    åh de va ett bra tips :) sitta ute me den me hihi

    hoppas du får en riktigt härlig helg!!! kram linnea

    SvaraRadera
  18. Vilken underbar dag du hade, bilderna är vackra och det ser ut som om ni redan fått sommar där nere.., avis!!!
    Kära, kära Maria..., plåtaskarna är SLUT!!!!
    Ja du, dom var bannimej bara inom och vände i butiken och vi hann knappt själv få njuta av dom.
    Ledsen, men vill du att jag skickar dig ett hjärta i alla fall eller det kan du kanske få tag på där nere?
    Om jag skulle få tag på fler askar lovar jag att höra av mig..

    Solkramar ifrån Dalsland., (en temperatur på 2+...)men vi har sol i alla fall!!!!

    SvaraRadera
  19. Hej!
    Visst är det härligt med vååååååår. Älskar kaffekoppen från rörstrand!
    kram MARIA

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...