tisdag 28 april 2009

Rosentema

Hemma hos min svärmor finns det inspiration i mängder. Köket med ljusgröna luckor och tapeten med rosor stämmer fint ihop med det rosa porslinet och kaffeservisen med rosor. Svärmor är väldigt trendig för jag ser rosor överallt just nu!



Greengates sköna porslin med röda och blå rosor samsas hemma hos mig med Rustas dynor och duk med rosa diton.



Efter gårdagens besök hos svärmor snöade jag in ännu mer på temat då jag fick en söt assiett att ha en blomkruka på. Jag var bara tvungen att gå in på Tradera och kolla och givetvis hittar jag vad jag söker:

60 kronor! Helt otroligt! Klicka på bilden för att komma till auktionen om ni blir lika kära som jag, jag får inte plats med mer i köksskåpen just nu, en utbyggnad av köket börjar bli klart nödvändig!

Kram på er

8 kommentarer:

  1. Vilka jättefina dynor från Rusta, måste genast kolla upp! Kollade faktiskt på gardintyg tidigare idag, till tvättstugan med mönstret du visar på koppen. Om det är det med jordgubben på också. Fint, men aj lite dyrt blir det till en tvättstuga, i alla fall i nuläget med allt vi har att fixa..

    Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag skulle behöva ge mig själv Tradera-förbud just nu! Det är livsfarligt att det är så lätt att klicka hem än det ena än det andra! Men till Rusta får det nog bli en sväng när jag ser de där dynorna! Snyggt med rosor som du säger! Ha det bra :)

    SvaraRadera
  3. Underbart med rosor
    Men tyväär här med fullt i skåpen
    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Tack för Köpenhamns tipset! Vi har varit där ganska mycket, men man hamnar alltid på samma ställen. Tiger, Systrarna Gren och Notre Dame är standard...+ alla varuhusen och blommförsäljningen utanför Magasin.

    Rosor är vackert! Kuddarna från Rusta var ju SÅ fina. Rusta har mycket fint!!!

    Må så gott, Kramar, Lina

    SvaraRadera
  5. Vilka jättefina koppar! Dynorna med såklart. Och tänk jag har aldrig handlat något på tradera.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart rosigt inlägg.;)
    Här är det också fullt i skåpen. håller på att rensa ut och snart blir det loppis här.

    Skön Valborg!
    kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Ja tradera är livsfarligt... Bild på mig kommer nog såsmåningom;-) Kram!

    SvaraRadera
  8. Visst är det fint med rosmönster, det är såå romantiskt!
    Gillar dynorna, Rusta har vissa guldkorn...
    Har inte vågat köpa något på Tradera, men jag får ta hjälp av kompisar som gör det.
    Ha en skön valborg och helg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...