måndag 27 april 2009

Min kärlek för hantverkare

För er som inte känner oss kan det nog vara svårt att förstå hur vi har det hemma. Man ser det som en självklarhet att allt är ordning och reda när man väl kommit i ordning. Men man ser det också som en självklarhet att det inte är ordning och reda hemma när man bor som vi gör just nu.
Jag vill härmed bara förklara min kanske oförståeliga glädje över att vi får hem en elektriker eller rörmokare för att dra el eller vatten. I och med deras besök får vi ordning på saker som de flesta av er ser som självklarheter. Rörmokaren som hälsade på i morse kommer att sätta vattenutkastare på både huset och brygghuset vilket innebär att jag slipper pumpa upp vatten med gårdspumpen i en vattenkanna och släpa runt när jag ska vattna. Det är så klart smått idylliskt att stå och pumpa vatten på gården men i denna värmebölja vill jag faktiskt ha en vattenslang!
Jag hoppas ni förstår min otyglade glädje över hantverkare lite mer nu och har tålamod för att jag inte kan visa fina inomhusbilder än! :)

Ha en bra vecka!

5 kommentarer:

  1. Jag förstår absolut din kärlek både till hantverkare och vattenslangar!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Jo, här har du en till som förstår precis vad du pratar om!
    Även om jag måste erkänna att ju mer vi haft att göra emd jhantverkare, destu mindre tycker jag om dom!!!
    En större samling klantarslen än hantverkare har jag aldrig stött på! Du vill inte ens höra vad de ställt till med hemma hos oss. Så nu har vi bestämt ss för att inte anlita hantverkare sålänge det verkligen inte är ett måste, t.ex. emd rörinstallationer och elektricitet. Tur iaf att vi gjort det emsta arbetet själv ändå, annars vet jag inte hur det sett ut hemma hos oss.
    Men att få detdär sista fixat, så att man kan åtnjuta lite normala vardagsbekvämligheter, det är nog fint det!

    /F

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ja, jag hoppas att mitt lilla marknadsfynd tar sig och blommar fint! I kväll har vi haft ÖSregn och åska! Brrr...men bra för alla växter i trädgården!

    Såg att du tipsade om Royal Copenhagen Café! Vi ska till köpenhamn till helgen. Hoppas vi kan ta oss en fika där! De ser jätte mysigt ut! Några fler Köpenhamnstips???

    Må så gott & ha en bra vecka! Kramar, Lina

    SvaraRadera
  4. Åh det ska bli så spännande att sen få se lite bilder från insidan...

    Känner igen mig i det där med att glädjas åt att äntligen få hem både rörmokare och elektriker. Vi har fått vänta på dem må du tro och det värsta är ju att man oftast inte kommer vidare förrän de fixat sina delar.

    Ha en nfin fortsättning på veckan!

    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  5. vad jag letade efter, tack

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...