söndag 19 april 2009

Vad gör jag egentligen?

Det har varit lite småinlägg med varierande tidsintervall här ett tag. Vad har jag egentligen hittat på som berövar mig tid med min blogg??
Nu ska ni får se:

Det gamla murtråget har fyllts av örter.

Jordgubbsplantorna har satts i trädgårdslandet (efter jordfräsning, krattning och mer krattning).

Rabarberna står bredvid jordgubbarna.

Morötter, rädisor, broccoli, purjolök, gul lök...

Krusbärsbuskar ramar in.


Emils nya vattenskål i trädgården.

Kaprifol vid ena änden av vår rosenbåge.

Det är ett tufft men jäkligt kul arbete! Tack vare mammas och lillasysters insats igår har jag, förhoppningsvis, inom några månader ett välfyllt trädgårdsland.
Jag måste dock tillägga, för er norrlänningar som fortfarande får snö och går i vinterjacka; det är svinkallt så fort solen går ner och rutorna på bilen måste skrapas på morgnarna med jämna mellanrum. Men dagarna här nere har de senaste veckorna varit fantastiska med värme och solsken.

Ha en skön vecka!

13 kommentarer:

  1. Men ändå... vad härligt. Jag längtar tills man kan börja påta här. Vi har inget som helst trädgårdsland ännu, men det kanske blir ett i sommar. Vet du här var det 5 minúsgrader i natt och i dag har det blåst isvindar.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med fint vårväder, då blir man så sugen att fixa i trädgården. vad mycket ni hunnit med. Nu kommer det snart att växa så det knakar...
    Härligt!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!
    Vad flitiga ni varit! Jättefina bilder verkligen:)

    Ha en bra kommande vecka,

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Maria äter du BROCCOLI?? Det va otippat :D

    SvaraRadera
  5. Jag måste plantera..min skola kan du läsa under fliken uthus på min blogg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Jättefina bilder...åhhh jag vill oxå ha en trädgård NU!!:-)Hoppas att du får en mysig kväll, Kram Sofia

    SvaraRadera
  7. Så bra det blev! Eller ja, kommer bli när du får skörda alla godsaker i sommar :) Nu blev jag faktiskt riktigt sugen på trädgård, vilket annars brukar skrämma en balkongodlare som mig lite grand ;)
    Ja visst är "min" skog härlig, men jag älskar åkrar och ängar med, det är en sådan frihetskänsla tycker jag! Bodde i Lund ett år, jag kan sakna de stora, fria vidderna ibland...
    Gud vad mysig din blogg är!

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  8. Så mysigt det ser ut, är så härligt att vara ute och greja i trädgården.
    Här har vi också haft ett par riktigt kalla dagar med blåst, hoppas på lite mer värme snart.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Oj, va ni fixat och grejat i trädgården! Här hoppas jag på en trädgårdsdag på söndag! Lilla E ska ha ett eget litet land iår! Morot står över på önkselistan!

    Nej, finns de nåt bättre än att besöka en blomsteraffär??? Igår var vi på Blomsterlandet...inget mer än mossmodel blev inköpt...men de fanns SÅ mycket fint att titta på!


    Ja, de var för väl att Fiffi fick behålla dräkten på, Lilla E är ett yrväder så vad som helst kan hända när hon är i farten! ;- )

    Kram, Lina

    SvaraRadera
  10. Hej Maria! Kul med en ny bekantskap! Och jösses vad du har påtat, du kommer att bli rikligt belönad...

    En skåning till, vi är flitiga bloggare här i södern!

    Sune är en blåmaskad birma köpt i Genarp, han är sååå stilig och sååå skrikig just nu. Han får vara ute i vår lilla trädgård, hönsnät runt, men vill vara där hela tiden och passa på fåglar och humlor, fast helst villl han rymma...

    Kram/Lena

    SvaraRadera
  11. Kanske du vill komma hit och ta en vända i min "trädgård" också??

    /F

    SvaraRadera
  12. Hej Maria

    Oj, oj, oj vad du har varit flitig! Så himla duktig du är. Jag får dåligt samvete att jag inte ens fått ner mina persiljefrön. Borde förgro potatis lite kvickt nu också... åhhh... imorgon :)

    Vad mycket gott du kommer att få skörda i sommar!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  13. Sjukt fina bilder har du!! Och kul att höra om veggo-spåret, ser fram emot vegetariska grillspett i sommar då :)

    Kraaam!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...