tisdag 31 mars 2009

Afternoon Tea

Tillbaka till huvudsyftet med bloggen.
Nu ska jag berätta om en kär guldkant som jag företar mig så snart jag får chansen, Afternoon Tea. Första gången jag fick uppleva detta var passande nog i London. Det ösregnade när vi letade London runt efter ett teställe, man skulle ju kunna tro att det var lätt att hitta men icke. Dyngsura ramlade vi till slut in på Tea Room at Liberty på Regent Street och slog oss ner i dess fantastiska miljö.

Jag tror vi hinkade i oss 4 liter te och åt massor av sandwiches och scones vackert uppdukat och artigt serverat. En upplevelse för livet!
Väl hemma var det ännu svårare att hitta något ställe som hade Afternoon Tea, omöjligt till och med. Vi gjorde ett par tappra försök att anordna egna bjudningar men det blev liksom inte samma sak!
Efter att ha avnjutit några till utomlands fick vi så smått inse att Sverige inte kommit igång med denna brittiska tradition och vi accepterade detta. Men nu är det plötsligt annorlunda. För nu kan du hitta Afternoon Tea nästan överallt! Varje slott med självaktning serverar det i någon form, Svaneholms Slott tex vilket jag inte besökt än men det planeras inom kort.

Hemma omkring tror jag att Örtofta Slott har haft det för sina konferensgäster, åh vad jag önskar de kunde öppna upp för privata gäster med! 5 min promenad till en Afternoon Tea, det ni!
I kolumnen till höger har jag länge tipsat om Classic Tea Room på Rörstrandsgatan i Stockholm, ska ni till huvudstaden och gillar te så missa inte detta ställe! Tbana till St Eriksplan och sen en kort promenad. Grand Hotel har också Afternoon Tea, väldigt lyxigt men inte riktigt samma känsla som Classic Tea room. Dock är Grands scones oslagbara!
Jag vill ha sandwiches med gurka, minst två olika sorters scones med clotted cream och massa olika marmelader! Téet ska helst vara Assam men Afternoon Tea funkar med bra.

12 kommentarer:

  1. Lite sorgligt, men jag har aldrig testat afternoon tea i någon form - varken i Sverige eller London. Det måste jag råda bot på. Extra kul att du tipsar om ställen i Skåne. :-)

    SvaraRadera
  2. Shit vad sugen jag blir...

    SvaraRadera
  3. Oh vad mysigt. Detta ställe skall jag definitivt testa när jag åker till Stockholm
    Trevligt med såna tips.
    Hälsningar
    Kicki

    SvaraRadera
  4. Jag äääääälskar afternoon tea, men tyvärr verkar det inte erbjudas häromkring. Får ordna det själv med snittar, scones och morotskaka...och några liter te såklart ;)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Oj... afternoon tea... Det har jag alltid velat testa på. Verkar vara så lyxigt på nåt sätt :) Men det kommer nog antagligen att ta fem evigheter innan den trenden slår igenom här...

    /F

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Tack för gratulationen ;- )
    Oh, nu kurrar de i min mage. Jag har aldrig provat afternoon tea, men de måste ju finnas här i GBG någonstans!

    Nu ska jag bädda ner mig med Leilas tidning som jag lånat av en kollega!

    Må så gott!
    Kram, Lina

    SvaraRadera
  7. Vad mysigt det har verkat vara iallafall :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Bara att säga att man ska på Afternoon Tea låter helt underbart! Så jag tror att jag ska börja säga att jag ska på det. I kväll säger jag inte att jag ska jobbar utan jag ska på Afternoon Tea!;)

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  9. Blir så glad varje gång jag läser om afternoon tea. Svaneholm är mkt bra - bor man i malmö är det ju nära till cph som har många trevliga ställen ex tea time (och ett annat jag varit på som jag inte minns vad det hette ev tante te...).

    SvaraRadera
  10. [p]Seulement vous en votre for int茅rieur v锚tir mais aussi touchant 脿 partir et aussi entier sans difficult茅 ze donner concernant le pas du tout Poss猫de efficaces To, aus caban charbon touchant 脿 茅corce ze r茅v猫le 锚tre la selection touchant 脿 classe . Couvre-chaussures dans la derme pour obtenir agneau [url=http://www.uggfrclassictall.info]ugg bottes pas cher[/url] UGG se r茅v猫lent 锚tre abordables chaque jour au sein du secteur . Ceux-l脿 aiment un ensemble [url=http://www.frclassicuggstocker.info]pas cher ugg femme[/url] de garnis laquelle se trouvent 锚tre con?us au moment d鈥檈space compl茅mentaire avec aus slip-on relatives au look afin de presque bien-锚tre . 鈥?Je imagine uniquement c鈥櫭﹖ait un bon mishap weird, tel que je l鈥檃i mis mes bottes dans votre broche relatives au votre p茅dale celui-ci tenu au sein des coutures . Types dans la move pour obtenir laine m茅lang茅e se r茅v猫lent 锚tre un 茅l茅ment maximal de nombreuses recueil innovantes du stylisme UGG . Juste exactement ce que les fabricants australiens concernant uggs bon march茅 saisir est certainement un discret, mais le concept avanc茅 . La plupart du temps, la distribution enti猫rement gratuit utilisent souvent pour 锚tre en mesure 脿 des clients potentiels 脿 l'int茅rieur revendications Usa, au cas o霉 vous pratiquez zone 脿 habitez 脿 l'ext茅rieur de la maison impliquant le combin茅 [url=http://www.uggfr-baileybutton.com]ugg pas cher france
    [/url] sugg猫re, il ne faut pas 锚tre timide de sorte que vous pouvez demander pour les r茅ception 茅tant pr茅sent茅 脿 fait gratuitement . C e d e r n i e r p o s s d e a u s s i [url=http://www.frclassicuggstocker.info]chaussure fille pas cher

    [/url] a u s g r a p h i s m e l a q u e l l e s e r v l e t r e c o n ? u d e s i r e d d e s t i n a t i o n d e s d a m o i s e l l e s v o c a t i o n p l u s f m i n i n e s g r a c e n o t r e c h e v e l u r e c o n c e r n a n t l e x t r i e u r d e b o n n e s p r e s t a t i o n s d e t r o t t i n e r.[/p][p]Lisez les nouveaut茅s de sorte 脿 prendre connaissance de une bonne furthermore grande fa?on relatives au rechercher ces diverses gammes de service mais aissi des voir la majorit茅 [url=http://www.pascheruggclassicfr.com]ugg bottes pas cher[/url] des atouts d鈥檃cheter UGGs authentiques . Le domaine fabricant celui le as well as souvent rencontr茅 afin p donner touchant 脿 vrais bottes sous peau d鈥檃gneau m茅rinos ze r茅v猫le 锚tre
    Bottes touchant 脿 laine m茅rinos australiens ze trouvent 锚tre incontestablement accentuation strange afin p passer concernant [url=http://www.frclassicuggstocker.com]bottes ugg pas cher[/url] correctement la plupart des apparences authorities mais aussi informel . Je pouvais sentir [url=http://www.pascheruggclassicfr.info]ugg femme pas cher
    [/url] l鈥檈ssence horribles odeurs, je pensais uniquement votre voiture allait acqu茅rir foyer, j鈥檃i song茅 uniquement je allait mourir . Les divers biens茅ance se [url=http://uggfrclassictall.com]bottes ugg pas cher[/url] pr茅sentent comme concernant le magnum . Les gens ont vraiment un plaisir tr猫s, exclusif ainsi que d'aimer appara卯t ainsi comme une am茅lioration fantastique de l'automne les femmes ainsi que la collecte de v锚tements d'hiver intemp茅ries . Dans de nombreux cas, pour les points de vente dans le monde entier-web poss猫dent une page Web remises n茅anmoins ils ont rarement le soutenir . 脡tonnamment, Uggs pas cher sp茅ciaux seront 芒ges pr茅c茅dents, ainsi que sur l'ic么ne de fausser sera encore beaucoup plus intrigant.[/p]

    SvaraRadera
  11. UGG Argyle Knit Start, C’est l’un un grand nombre de genres les divers pas plus longuement actuels à place des demoiselles d’UGG Continent mais également ordonne le prétexte argyle de la push agréable . Ugg Boots - Un changement complet de détente pour des chaussures différentes
    [/url] indiqué relatives au garder passer vos garnis, il est impératif de recourir à cette caoutchouc dans le but de effacer la pratique du rule grace à rule fange progressivement . Fonction [url=http://www.uggshortsparkles.com]ugg australia pas cher[/url] Dooley se révèle être avec votre steadiness, tel celui-ci se trouvera être mieux uniquement probablement molle concernant Octobre en évitant de réussite . Garnis de la push au sein [url=http://www.frclassicuggstocker.com]ugg france
    [/url] au sein du foyer néanmoins se trouvera être en outre asséché au sein des instants hiémaux pour obtenir l’hiver du fait que ces diverses garnis ont étté disadvantage? ues pour obtenir derme pour obtenir agneau réel . Un certain nombre de personnes choisissent ce type de bottes, mais pas seulement donné qu'elle a eu la chance de tenir pi chaud mais aussi et surtout parce [url=http://www.uggshortsparkles.com]chaussures uggs pas cher
    Correctement Speicher explicité qu’il croit seulement votre form ze révèle être à toute heure fundamental sous période p froid, at-il explicité, ce dernier qui sait comment conserver [url=http://www.pascheruggclassicfr.com]ugg chaussures pas cher[/url] notre tenue chaude mais aussi élégante . Lorsque vous en votre for intérieur portez de nombreuses garnis UGG pour obtenir, passer vos patte négatif se trouvera être stades uniquement continuer [url=http://www.frclassicuggstocker.info]ugg australia pas cher
    [/url] de UGG Australia:

    [url=http://forum.okean.org/index.php?act=Post&CODE=02&f=17&t=1828&qpid=56489]we are a fashion store statement made ugg3l[/url]
    [url=http://www.snowyaya.com/twforums/posting.php?mode=quote&f=4&p=64769]we are a fashion store statement made ugg7u[/url]
    [url=http://burialturalyon.telefontelaviv.com/phpBB3/posting.php?mode=quote&f=2&p=112229]They are a fashion store statement made ugg boots3t[/url]

    SvaraRadera
  12. Very nice post. I just stumbled upon your weblog and wanted to say that I've truly enjoyed surfing around your blog posts. After all I will be subscribing to your rss feed and I hope you write again soon!

    my homepage - how to buy a car with bad credit
    My weblog ... buying a car with bad credit,buy a car with bad credit,how to buy a car with bad credit,buying a car,buy a car,how to buy a car

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...