onsdag 5 december 2012

Kill your darlings, tänk om osv...

Det är svårt att hitta snygga gröna stolar och Jonas tjatar på om Lilla Åland. Så jag tänker om, vänder på tankarna, funderar på en lösning... och den finns ju där, så lätt, så lätt. Vi köper vita Lilla Åland och målar bordet grönt. Kollar runt på Pinterest och det är faktiskt rejält snyggt med gröna bord.


Det ska inte vara i samma mörkgröna färg jag tänkte mig stolarna utan i en lättare, ljusare nyans. Hur jag nu ska lyckas hitta den. Bordet är målat vitt sedan innan så det har inga sentimentala värden utan kan lätt målas om när jag väl hittar rätt färg. Några tips?

Och vad säger ni om min helomvändning?

6 kommentarer:

  1. Ja, så länge du håller dig till grönt är jag med på alla helomvändningar, hihi!
    Nu har du ett delikat problem framför dig, kan jag lova. Det finns nämligen MASSOR med vackra gröna nyanser att välja mellan! Blir kul att se vad det blir!

    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Gå in på en färgaffär där de blandar själva och ha med dig en bild eller be att se färgkartor. De kan fixa vilken nyans som helst! Det har jag gjort när jag letat rätt färg.

    Ha en fin dag! kram

    SvaraRadera
  3. Blir jättefint! :)

    SvaraRadera
  4. Blir säkert häftigt, grönt är skönt! Kram

    SvaraRadera
  5. Beckers hade förut en serie med lite mera "vintage"färger.
    Dom hade en jättesnygg grön färg då, vet inte om det är aktuellt fortfarande dock.
    Men att det är snyggt håller jag med!

    Här slipas och slipas...
    Ibland funderar jag på vad jag egentligen håller på med=))

    Hoppas att du har en skön dag/Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Grönt bord blir kanoners!

    Kram Lisa

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...