lördag 1 december 2012

Köksdetaljer

Här får ni två detaljbilder på vårt "nya" kök. Nästa söndag är det glöggfest och då måste det vara klart (ok, nästan klart). Jag har fortfarande ingen aning om vad jag ska ha för handtag på skåpen, något förslag?

Luckor STÅT från IKEA.
I bakgrunden ser ni hyllor som ska upp
och annat jux.

Äntligen kan jag visa upp mitt älskade Berså!
Och äntligen har vi ett eluttag!!

På nedre bilden ser ni ett av de fönster som måste bytas ut, inte snyggt... brunt 80-tal, brrr... Vad tänkte de på som satte in dem??

Ha en skön helg!!

M

6 kommentarer:

  1. Fantastiskt fint!!! Nu ska jag komma ihåg att hitta dig på instagram också!

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Hej Maria, vad roligt att höra av dig !
    Känner igen mig så i dina köksbestyr, vi renoverade ju vårt kök här i våras.Det är mer detaljer att fundera över än man tror! :o)

    Din fråga om att bo en månad i NY med barn. Jag har ju inte själv barn, så jag kan ju inte svara på det till fullo. Men om jag tänker såhär. Ser jag tillbaka på vår tid där, så ser jag mycket väl att en liten hade "passat in". Heller vara ett tag och landa i det än att bara vara en vecka eller så och stressa runt för att hinna allt. Om man är en månad eller mer så kan man ju slappa/njuta mer. Tex. passar det inte att hitta på det här och det här med lillen idag, nähe, men då tar vi det en annan dag då, för det kan vi. Sen måste det ju vara fördelar med att bo med en liten i en lägenhet där du har tillgång till ett helt kök m.m. , hellre än ett hotell. Det ända är ju att ni får ha vissa krav (typ hiss om den ligger högt upp m.m.) Tycker staden ändå känns barnvänlig, och det finns många lekparker. Har en släkting som bor där med en liten, och dom stormtrivs. Tycker absolut ni ska göra det, vilket minne det kommer bli !
    Oj vad jag blarra på här,hihi!
    Men det är bara att fråga på om det är nått mer du undrar.

    Allt gott !


    P.S. gillar verkligen bilden under inlägget på promenad D.S:

    SvaraRadera
  3. Åh, så fint Berså-porslinet passar till den vackra tapeten! Och det fina vita taket med bjälkar gör mig grön(are) av avund.

    Handtag är ett angenämt problem, fast det finns ju så mycket fint att välja på. Porslinsknoppar på överskåpen, kanske? Får man låna hem några på prov?

    Ha en fin första advent imorgon! Här har snön just fallit vit, så tajmingen är perfekt i år!

    Kram!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Nu sitter jag och suckar lite!
    Inte av missunnsamhet utan bara att ååå vad jag skulle vilja ha fina skåp istället för dom där tråkiga standardluckorna jag har...

    Vilken energikick med Bersåporslinet och tapeten. Snyggt!

    Hoppas att du får njuta av lite sol idag/Hannis

    SvaraRadera
  5. Jättefint!! Hoppas komma hem snart och få se på riktigt. kraaam!!

    SvaraRadera
  6. Så snyggt med Berså till den tapeten!! Möbla resten av köket efter just den kombinationen! Tror det blir klockrent med ett grönt bort här (som du skriver om i ett inlägg längre fram)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...