torsdag 13 december 2012

Ett inlägg om teknik

Alla ni som bloggar vet att det finns tusentals sätt att layouta sin blogg med widgets, bilder, bildspel,  länkar osv. Visst har också ni drabbats av tekniska problem och kämpat på tills ni löst dem? Kanske har även ni lärt er lite html av bara farten, som jag, som inte kunde ett jota innan. Nu kan jag ibland ändra småsaker i koden för att få den som jag vill. Min blogg har ändrat utseende många gånger under åren jag hållt på att blogga, fyra år nästan på dagen faktiskt! Mina läsare har varierat i antal efter vad jag förtjänat... en aktiv blogg leder till fler läsare medan läsarna i tider då jag inte gjort många inlägg har  sjunkit i antal, vilket är helt normalt.

Jag håller koll på er med min statistikräknare här till höger, en räknare jag ser att många av er har. Men så skaffade jag Google Analytics i veckan och där ser jag (helt) andra siffror. Åt rätt håll tack och lov! Det är väldigt skoj att inse att jag har runt 50 unika besökare/dag och det ökar hela tiden. Jag vet inte om jag ska behålla den där andra räknaren, helt ärligt vet jag inte ens vilken som visar rätt men jag väljer att lita på Google för det är mest peppande :)

Vad jag egentligen vill säga med detta inlägg är tack för att ni läser min blogg! Tack för att ni finns och stort tack till er som kommenterar, det är så jäkla kul att se vem som är inne och hälsar på!

Kramar på er!

2 kommentarer:

  1. När jag började blogga för sex år sen visste jag inte ett smack!
    Fattade knappt hur man lämnade kommentarer...
    Men som du skriver man lär sig=))
    Det är roligt att kunna själv!

    Vad kul att du har så många som kikar in! Heja, heja!

    Och jag vill säga tack till dig.
    För att du hälsar på mig och för att du tar dig tid att lämna kommentarer.
    Det är ju lite det som är det roliga, det där med att byta tankar och heja på varandra när man ständigt slänger sig in i nya projekt eller bara har en sån där pust och suckdag.

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  2. Ps, var in och kollade på bröllop du fotat. JÄDRANS vad duktig du är!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...