fredag 26 mars 2010

En smygtitt

Jag har ju lovat er inomhusbilder från mitt så omtalade, och ofta exteriört fotograferade, brygghus. Dock är det inte i bästa skick just nu eftersom det stora rummet används som förråd, verktygsskjul, verkstad, måleri mm. Jag kan dock berätta för er att det är ca 30 m2 stort och består av ett stort rum som är öppet upp till nock med vackra stallfönster, ett litet rum som ska göras om till tvättstuga och innanför detta ett kyffe som ska bli skafferi. Ovanför skafferiet och tvättstugan finns ett loft som jag i fjol fixade till. Resultatet blev ett gästloft som faktiskt användes ett par gånger i somras och som vi även vill kunna värma upp så vi kan ha vintergäster.

I allafall. Det är ifrån detta loft ni ska få se lite bilder :)


Den turkosa stolen har jag nyss målat och det blev så fiiin! Älskar färgen och vill bara måla fler saker turkosa men jag vette fan vad..? Byrån hittade jag på en loppis ifjol och målade vit.

Ovanpå byrån står lite Kockumsprylar som kan komma väl till pass för gästerna, vi har än så länge inget tvättställ därute. Tyvärr är kannan lite liten så jag får jaga en ny på sommarens loppisar.

Så, en liten smygtitt! Förhoppningsvis kommer mer snart, både på loftet och resten av det lilla huset. Fressten, brygghus kallas det eftersom det var här man värme tvättvatten (och gjorde öl men det vet jag inte om man gjorde i vårt :). Där fanns tidigare ett stort tvättkar vilket tyvärr plockats bort men skorstenen är kvar och den hoppas vi kunna fixa till!

Trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Så fint det blev med stolen! Vi får klura på det där med nåt annat att måla... Någon av Js ägodelar kanske?

    SvaraRadera
  2. Dere har nok nesten sommer! Da har du mye å gjøre i hagen!
    Turkis er flott! Det kommer best til sin rett hvis det ikke er så mange ting med den fargen!
    Lykke til med oppussingen!
    Klem!

    SvaraRadera
  3. Visst är det roligt att ha ett litet hus att pyssla med som man inte bor i... Vi har ett litet torp på vår tomt som vi visserligen bodde i innan vi byggde vårt hus men som ska pysslas i ordning i sommar. Den lilla smygtitten kittlade nyfikenheten...
    Kram/ Anna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...