fredag 11 januari 2013

Trött på teak

Ända sedan jag hittade min första snorbilliga teakmöbel på en loppis år 2001 (ett soffbord för 30 kr) har jag varit fast. Teaken har sedan följt mig genom alla lägenheter och hus i över 10 år. Det har kompletterats och sålts under åren och det har blandats med ärvda möbler och IKEA men alltid har teaken varit en favorit. Tills nu.

När vi flyttade in i nuvarande huset satte vi in min älskade teakgrupp bestående av matbord och fyra stolar i köket. Men riktigt kröp i mig, passade inte in alls! In med vårt stora skrivbord istället och ja, ni som följer mig har läst om min våndor med gröna stolar, Lilla Åland, grönt bord osv (bordet håller f ö på att målas nu, mer om det en annan dag).


Kontentan är att jag inte vill ha teak i vårt hus längre, inte i de mängder vi har nu. Så in med något nytt, vad vet jag inte men jag håller på att fundera. Vet inte om all teak ska säljas eller förvaras tills jag kommer på nya tankar men det är ett mindre problem, plats har vi!

Tack för alla kommentarer om vårt blivande skafferi!! Jag blir så glad när ni som tittar in skriver :)

Ha en skön helg!

2 kommentarer:

  1. Jippi!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Pax för att stå etta på listan om ni ska göra er av med något!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...