söndag 13 januari 2013

Röj- och planeringsdag

Ja, så var tanken i alla fall men när vi vaknade i morse var hela världen vit... Snön jag längtat efter sen den försvann den 23 december gjorde en oväntad återkomst och satte därmed käppar i hjulet för min dag. Tanken var att vi skulle dra upp riktlinjer för var vi ska ha gångar mellan huset och stallet samt var pergolan som ska byggas i vår ska stå. Men när jag hasat runt i gummistövlarna och markerat så fint så hann jag inte ens ta en kopp kaffe innan allt var igensnöat. Jahapp.


Den här bilden visar väl tydligt hur vår gårdsplan ska se ut i sommar? Ser ni inte mina hasade spår? Bordet markerar var bordet i pergolan ska stå, hur tydligt som helst. Jonas såg skeptisk ut när jag förklarade dock. Jaja, när det är snöfritt och marken går att gräva i sätter vi igång. 

Vad vi däremot hann med var att samla allt skräp som fanns i stallet och utanför på ett ställe så att det lätt kan fraktas till tippen. Jag har även målar köksbordet en gång till och skruvat ner en jäkla massa krokar av olika stil i stallet. De ligger nu på Blocket om någon vill ha mässingskrokar i form av hästar? Hör av er isf...

Ha en fortsatt skön söndag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...