torsdag 31 januari 2013

Fågelskådning


Kärven utanför köksfönstret tillsammans med mitt teleobjektiv har lett till en ny hobby. Där sitter jag och spanar och har kameran redo. Plötsligt så kommer en liten fågel för att äta och då är jag redo! Ni som känner mig undrar väl vad fan jag håller på med, fågelfobi som jag har, men det är en skyddande glasruta emellan och jag har nån sorts nostalgikänsla eller nåt för dessa småfåglar. Vet inte om vi gjorde ett projekt i skolan där man skulle läsa om dem, rita dem och lära sig vad de heter?? Nåt är det som berörs. Fast det kan vara att de är rätt fina med alla sina färger mot den vita snön också. Hittade en sida som namngav våra vanligaste småfåglar och den på bilden heter, eh, nu har jag glömt det igen...

Fredag imorgon!!
Kram

4 kommentarer:

  1. Det där ser ut som en entita, kan det stämma?
    Visst är det mysigt att titta på fåglar från fönstret? Jag är inte rädd för fåglar, har haft undulater i omgångar under flera år som yngre, men vilda fåglar vid ett fågelbord som man dukat upp med all världens fröer och godsaker, det är en annan femma!

    Jaaaa, fredag i morgon! Skall ut med föräldragruppstjejerna och käka tapas, åh så gott!

    SvaraRadera
  2. Hehe, fågelfobi!
    Det har jag också.
    Och då fick jag en mormor som älskar fåglar och alltid ska tala om för mig vad dom heter och hur dom låter...
    Jag står där och säger aha och ojar mig lite och glömmer alltid bort vad hon säger!

    Bilden är fin!!
    Kramen från Hannis som dansar av lycka över att det är fredag

    SvaraRadera
  3. Så fin bild!
    Visst är det kul att titta på fåglarna som kommer till fågelbordet. Jag har fågelboken nära ifall det kommer någon nykomling.
    Det skulle vara så roligt att kunna ta fina närbilder på dem men objektiv saknas!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Nog är det kul att ligga på span med teleobjektiv, det var alldeles för länge sedan jag själv gjorde det. Och nog är det något visst med småfåglar som får en att bli smått nostalgisk.
    Ha en riktigt skön helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...