onsdag 2 januari 2013

Entering renovation mode

Som vanligt var det inte meningen att det skulle bli ett så stort projekt, Jonas var inte ens inblandad i början. Det var jag som skulle småfixa till den lilla kökshallen med skafferiet genom att spackla, måla och göra ett fint skafferi.

Sen kom Jonas in i bilden och nu är hela hallen riven. Verkligen hela hallen. En del av mig blir irriterad och lite stressad över att projektet växte till mycket större dimensioner men innerst inne är jag nog lite nöjd ändå. Det är kul att se vad som finns bakom allt och trots att han rev taket vi betalade 500 kr för att få målat för två månader sen så kommer det bli mycket snyggare att ta tillvara på takhöjden som nu visade sig. Och två nya fönster kommer att göra susen, nu ska bara ytterväggen sågas upp. Inget småfix här inte!


8 kommentarer:

  1. Heja Jonas, säger jag! Känner igen mig i det där med att något som från början är ett litet projekt växer till något mycket större, men tänk så bra det kommer bli när det är klart!

    Gott nytt år på dig!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj, fler som spårar ur. Det där kommer bli toppen tror jag. Ser med spänning fram emot när ni tar ner plasten och visar vad som döljer sig där bakom!

    SvaraRadera
  3. Haha.. He did it again! Men det blir ju alltid bra i slutändan ;) Kram

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Vilket projekt!
    Men det är kul också.
    Och fint är jag övertygad om att det blir.

    Själv ska jag ge mig på att snickra ihop ett bord i helgen...
    Har man inte jobb så skaffar man sig kan man säga.

    Kram Hannis

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...