onsdag 9 januari 2013

Öppna sinnet

Jag var så glad över att ha plats för ett stort skafferi i nya köket att jag helt låste mig i tanken. Skrubben vi nu renoverar hade ett skafferi i ena kortsidan, två pardörrar som öppnade upp till massa hyllor och givetvis ville jag behålla det så även när vi renoverat klart. Men så såg jag ett foto på Pinterest igår, tänkte inte så mycket på det men tittade igen. Och igen. Insåg att rummet på bilden hade samma storlek som vår skrubb och att vi kunde ha det likadant. Bilden ser ut så här:

Source: houzz.com via Maria on Pinterest


Varför begränsa sig till ett vanligt skafferi när hela rummet kan användas? Nu letar jag köpmansdisk och fina burkar till förvaring av specerier. Idag inköptes en krok att hänga på väggen på Mairo. Synd att fönstret har 10 v leveranstid... Men den som väntar på nåt gott (blir jäkligt otålig).

Kramar på er!

7 kommentarer:

  1. Klockan är 04:49 och jag skrattar högt!
    "Den som väntar på nåt gott(blir jäkligt otålig)"
    Bara älskart! Bra uttryck!

    Vilken bra idé!
    Snacka om att ta vara på utrymme.
    Kommer bli bra det där när du är klar=))

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  2. också att den som väntar på något gott har alltdi väntat för länge. Nå, det finns saker man kan påverka och sen andra =) Jag älskar små 'butlers pantry' som det kallas i engelska hus. Antar att det är motsvarigheten till serveringsgång. Ett tips är att kolla in houzz, där kan man också skapa idémappar, och de har väldigt mycket bilder inom kategorin "traditionellt"
    en av mina favoriter...
    http://www.houzz.com/photos/20058/_trid=bGVyYXRlcjtsb3Vpc2UuZXJpY3NhdGVyQGdtYWlsLmNvbQ/Gast-Architects--Projects-traditional-kitchen-san-francisco

    SvaraRadera
  3. Fint o smart! Kram

    SvaraRadera
  4. eller hur, skafferi och trädgårdsrum ligger där på samma skala, fina, nyttiga burkar och byttor och redskap... Att ha superordning på nyttoprylarna tilltalar mig mer än det finast inredda vardagsrummet. Är det samlargenen?

    SvaraRadera
  5. Vilken dröm! Jag vill också ha ett hederligt gammaldags skafferi. Men det lär nog stanna vid en dröm... ;)

    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Vi väntar på en dörr som levereras i mars...fast man kan trösta sig med att det hade varit kallt som tusan att byta fönster eller dörr så här års.

    Du frågade vart vi hittade fönster...detta är en riktig skattgömma!! Det är en bit att åka men det är värt det flera gånger om ifall ni är på jakt efter fönster eller dörrar.
    http://www.fonsterantiken.nu

    SvaraRadera
  7. O ja ett skafferi skulle jag verkligen vilja ha... så fin ide.

    Gör dig nu en riktigt go helg, kram från Maria ♥

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...