söndag 11 mars 2012

Söndag kväll


Sitter och pustar ut i soffan efter ännu en intensiv helg. Soptippsbesök, krattning av rabatter, takläggning, fönstersmygbyggning... Jag har hittat massor av små skott ute i rabatterna, både krokus och scilla är på gång. Snödroppar har vi haft ett tag, liksom vintergäck. Julrosen har inte hämtat sig efter att jag flyttade den viket är lite synd för man hade gärna sett den blomma i januari, innan allt annat kom igång.

Jaja, dags för nya vecka. Imorgon kommer målaren, vi ska boka in ny tid med elektrikern och innan helgen ska vårt nya golv hämtas hem.

Vi var förresten förbi gården en sväng idag och jag upptäckte en tråkig grej; det verkar inte finnas så mycket promenadvägar bland fälten. Inga alls faktiskt. Jäkligt synd för jag vill kunna gå rakt ut i naturen utan att behöva vandra längs en 70-väg för att komma dit... Bor någon av er läsare på en gård ute bland fälten? Hur har ni det med promenadvägar där?

Kramar!!

1 kommentar:

  1. Vilken intensiv helg du har haft. Här var det också städning i trädgården.
    Synd med julrosen... mina ser också lite vissna ut. Hoppas att de hämtar sig snart.
    Kram kram
    Nelya

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...