måndag 26 mars 2012

Helgens bestyr

I helgen har vi slitit så pass att jag idag ligger hemma med ryggont till den milda grad att det är omöjligt att böja sig ner och plocka upp något från golvet. Inte roligaste sättet att inleda veckan och inte alls roligt att sitta immobil hemma när solen skiner och inte kunna (eller bör) göra något annat än röra sig från sängen till köket för att ta mat.

Men det är faktiskt värt det! Gårdagen inleddes med soptippsbesök där det sista renoveringskaoset slängdes och sen kom vårt dreamteam bestående av mamma, pappa och svåger för att hjälpa till. Egentligen skulle bara golvet läggas men större delen av väggen kom också på plats. Mamma och jag höll på i trädgården, krattade löv, rensade, slängde. Det är så fint därute nu!!! Stort tack till alla som hjälpte oss igår!!! Vi hade aldrig kommit så långt utan er. :)

Här ser ni nu våra nya rum:

Soligt sovrum.

Blivande vardagsrum.





Äntligen ser det ut som riktiga rum!! I påsk ska de inredas och jag längtar! Har inte kunnat hålla mig från att ställa in lite blommor, mest för att det är knökfullt med prylar i husets övriga rum och jag vill få snyggt där så fort det går.

Nä, nu får det bli sängen igen.

Kramar på er!!

3 kommentarer:

  1. Förstår att du längtar! Så härligt med nya fräscha ytor. Nu har du det roliga kvar, med möblering och "piffande".

    Hoppas ryggen blir bra snart igen. Läge för lite stretchövningar på det nya fina golvet, kanske?

    Kram!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. mellansyster27 mars, 2012

    Jättefint!! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...