torsdag 29 mars 2012

Mycket på gång i vår

Bild från stranden i Lyme Regis.

Det är en händelserik vår för oss i år. Nu är vi i sluttampen av den sista renoveringsfasen men det tar inte slut där. Om lite mer än en vecka kommer vårt hem att bli fotat för en tidning och innan dess måste allt bli klart. Ja, inte bara klart utan färdigstylat och snorstädat också! Är det någon som har erfarenhet av att bli fotad på detta vis? Jag är lite nervös, vet inte hur mycket vi ska säga om var vi bor och vad vi heter (vi har ett ovanligt efternamn). Har ni något tips?

Sen är det den potentiella flytten vi hoppas på. Så fort huset är klart kan vi ta hit en mäklare för att få det sålt och det är lite brått. Den första gården är nog såld nu, vi gav upp när vi insåg att vi fick ta bilen för att kunna promenera och när vi hittade den andra gården. Dock är det många intressenter på den andra gården och säljaren verkar inte ha någon brådska. Om vi väl börjar buda så har vi (eller jag iaf) lite brått. Jag vill inte dra ut på det i månader utan kan vi köpa huset så vill jag inte vänta. Då vill jag sätta igång flyttprocessen asap!

... för i sommar kommer det en ny liten familjemedlem. Det är många bloggare jag följer som är gravida och så även jag. Är just nu i v 25 och det är precis som några av er gissat ett barnrum vi bygger i ena rummet just nu. Men inte om vi flyttar... och det vet man inte än...

Som ni ser är det mycket på gång, det ena mer spännande än det andra!

Kramar på er!

4 kommentarer:

  1. Tänk att det där med "bebben" kände jag på mig! STORT grattis, Maria!

    När det gäller att få sitt hus fotat, så var vi med om det förra året. Kan meddela att det kändes riktigt avslappnat ändå. Nog för att vi hade städat och plockat iordning, men kameran "ljuger bort" en hel del sådant som man inte vill visa. Vi hade med våra fulla namn i tidningen och det har faktiskt inte varit någon fara med det. (Men jag förstår hur du tänker.)

    I helgen ska jag ta med min mor och checka in på spa på Ronneby Brunn. Ska bli gott! Passar på att önska dig en skön helg också!

    Kram!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Grattis darling, aka anti-basti ;)

    SvaraRadera
  3. DER LITTLE FRØØ!!!!! <3 <3 <3 <3 <3

    SvaraRadera
  4. Stort grattis Maria, vilka fina nyheter! Förstår att du/ni har en spännande vår framför er på många fronter. Så kul! Kollar in din blogg nästan varje dag, det är roligt att följa hur fint ni får det!

    Apprå på vad du skrev i min blogg tycker jag verkligen det är dags för en träff snart! Ni är hemskt välkomna till oss, ska prata med johan om det!

    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...