lördag 24 januari 2009

Resultat av dagens shoppingrunda

Hur gick det nu? Jo, det gick riktigt bra! Vi började på Sopstationen där vi investerade i diverse småprylar. Mina inköp:

Vidare till ett ställe vi hittade av en slump, en secondhand-butik på Vintergatan i Malmö, tror den hette Vintergatans Antik. Ingen av oss hade varit där och vi hade inga förväntningar alls. Vi kryssade förbi stora lastbilar och hamnade till slut utanför en lagerlokal. Vi går in... och tappar hakan! PH-lampor, teakmöbler i mängder, Sjuan-stolar, prylar.. ja, en helt fantastisk butik! Och där ser jag den, en teakbyrå med rätt handtag, en högre modell i fint skick. Jag förväntade mig ett skyhögt pris, döm om min förvåning när jag fick den för 400 kr!! Den har lite skav på hörnen, men oj vad jag struntar i det! Emil förevisar den nedan, tyvärr inte i den naturliga miljön den kommer att stå i dvs sovrummet:

Nu är jag om något ännu mer otålig att få i ordning däruppe!
Vidare till Precis en sån, en jättefin butik men oj vad dyrt där var! Inga fynd där.
På Davidshalls Torg hittade vi dock en oerhört fin butik, Deisy Boo. Shabby Chic de luxe! Jag köpte mitt första föremål i fattigmanssilver, en skål till mina örhängen och såg en fantastisk klänning som nog kommer att hamna i garderoben vart det lider. Rekommenderas!

Maken och en kompis har idag isolerat resten av taket. Imorgon lägger jag upp bilder på resultatet. Det är ok varmt där nu, man behöver inte jacka och mössa längre vilket är ett gott tecken!

Ha en fortsatt skön helg!

4 kommentarer:

  1. Så fin blogg och så vackra burkar du köpt!
    Hanna
    blommorifonstret.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Hello syster! Vad fint det blir och vilken snygg byra! Nu far du borja spana mobler till mig ocksa tycker jag! :-) kram Anna

    SvaraRadera
  3. Jippi.., vad kul att du är med i tävlingen och tack för länkningen....!
    Du har haft en underbar helg ser jag, det blev en del fynd och fina sådana, gillade burkarna jättemycket..., nice!

    Måste ta mig en loppistur nästa gång jag är nere, frågar dig om bra tips innan jag far iväg.

    Ha det underbart och lycka till i tävlingen Maria..
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. hej på dig min vän!
    ja visst är det mysigt att det finns sådana underbara ställen att besöka ! Hoppas att din helg varit bra Kram, Tina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...