torsdag 11 december 2008

Inuti huset då?

Tyvärr råder kaos här hemma just nu. Vi flyttade hit i slutet av september och sen dess har det varit totalrenovering. Hela vår ovanvåning är utriven och just nu vet jag faktiskt inte när den blir klar. Jul? Påsk? Midsommar?? Nya saker dyker upp hela tiden och tiden bara går. Tapeter till sovrum är beställda liksom en vit, lurvig heltäckningsmatta men vi får se när det kommer på plats.
Under tiden, innan vår fantastiska ovanvåning är klar, bor vi i vardagsrummet. Vi har även dressing-room här och arbetsrum... och TV-rum och.. Ja, vi har hela vårt liv i vardagsrummet.
Tack Gud för att köket var i ok skick iallafall, här kan jag få lite utlopp för mina inredningsdrömmar. Vi har satt upp en romantisk tapet som fond och jag samlar på mig blå prylar nu, efter åratal av grönt.

Söt liten Iittala-skål inköptes i Gustavsberg i lördags. Älskar fabriksbutiken där!
Här syns också lite arvegods och loppisfynd från i somras. Tekannan och kakfatet kommer väl till pass när jag arrangerar Afternoon Tea!




2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du skaffat en blogg :-) Perfekt att kunna följa ert husprojekt på internet, då det är lite svårt för mig att följa det live.

    Kram!
    Sofia

    SvaraRadera
  2. Så himla mysigt ni har det!

    Kram! S

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...