måndag 29 december 2008

I love byn vi bor i!

Så mycket vi har gjort i år!
Vi var ute och gick i vår idyll idag, det är så fint nu... i december utan snö! Jag kan knappt vänta tills våren!! Vår granne mitt emot har ett stort magnoliaträd framför huset, det är mitt favoritträd och det kommer att bli så otroligt vackert i vår. Man behöver bara kasta en blick ut genom fönstret så ser man det.

Under vår promenad fick vi även se byns alldeles egna slott. Hur många byar kan stoltsera med ett slott?? Vårt heter Örtofta slott och är ett av Skånes äldsta, redan på 1300-talet bodde det folk här. Det byggdes om under 1800-talet, inspirerat av fransk renässansstil med flyglar och torn.


Igår inköptes en fin jugend/kinainspirerad vas på Indiska. Det är den andra i ordningen för glas nummer ett gick i kras tack vare en klumpig Emil. Den var grön, den nya är turkos, jag vet inte vilken som är finast. Den gröna var inspiration till hela vårt vardagsrum i Malmö:

Jag tänkte att den turkosa kunde vara bas för inredning i vårt framtida badrum. Den passar in i det rosa jag tänkt mig där:

Vi får se! Badrummet kommer väl att påbörjas år 2043 så det är gott om tid att fundera.
Än så länge är det vån 2 som kräver vår tid och våra pengar. Kolla så fint vi har det utanför med allt vårt byggmaterial! *ironi*

1 kommentar:

  1. Sa kul o lasa din blogg!! Hoppas ni far kul ikvall! Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...