måndag 15 augusti 2011

Jag älskar böcker!


I vårt läsrum, som det nu kallas, har jag satt ett gäng gamla böcker som jag fått tag på från olika håll. Det är så fint att färgskalan stämmer, samma ton även om de är i olika färg. Annat än dagens blaskiga, sprakande bokomslag. Jag tror det börjar bli viktigt igen att lägga en tanke på hur boken ser ut. Innehållet må vara viktigast men ska boken konkurrera med iPads, iPhones, Kobo och Playbooks så krävs lite mer hantverk. Den bok jag läser nu är en e-book som går att läsa på alla möjliga enheter, säkert smidigt på ett sätt men oj vad ont jag får i ögonen och shit vad jobbigt det är när batteriet tar slut! Tacka vet jag vanliga böcker!

2 kommentarer:

  1. Hej! Håller med! Jag kan helt inte med hur man gör när man lyssnar på en "e-bok.. så illa är det!
    Men vad trist med era husplaner,kanske var det lika bra trots allt. Det måste ju vara något bra med hus oxå, inte bara renoveringsbehov överallt.
    hoppas ni hittar nåt, fast ert nuvarande verkar ju jättefint!
    /Majas skafferi

    SvaraRadera
  2. Jag håller fullkomligt med, - litteratur ska läsas i vanlig hederlig bokform! Jag klarar inte ens av att lyssna på bok&band, än mindre läsa på en skärm (med undantag för dags- och kvällstidningar som funkar helt OK).
    Länge leve boken!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...