tisdag 7 januari 2014

Jag fegar med detaljerna

Det går långsamt framåt med renoveringen här hemma men jag har ju ett annat helrenoverat hus i bagaget så denna insikt borde kommit tidigare. Jag brukar veta exakt vilka möbler jag gillar och vilka vi bara måste ha här hemma, och givetvis vilka som aldrig får komma över tröskel. Sen kommer det några snilleblixtar här och där om t ex överkast, taklampor osv. Men allt pims och allt pynt! Det ligger där i sina lådor och kommer aldrig till användning. Tror inte ni ens kan gissa de mängder av bilder jag framkallat under åren och som sedan hamnar i en hög där de aldrig får se en ram eller dagens ljus. För var ska de sitta?? Hur ska de sitta?? Det konstiga är att de gånger jag kommer på nåt bra så krävs det ett  inköp för tro inte att jag lyckas hitta på något med det jag har hemma, åh nä! 
Men, för det kommer ett men, så i julas fick jag en bibel i julklapp. Alltså inte en religiös sak utan en sådan som verkligen fyller ett syfte för en heminredningsnörd som jag. Leilas bok, Welcome Home! Har ni den inte, gå och köp den

Bild lånad från Leilas hemsida.

Jag tittar i den varje dag, tar med den när jag ska iväg och sova över nånstans, när jag sitter i baksätet och åker bil, ja, den har snabbt blivit en mycket kär ägodel. Nu har jag inte Leilas stil. Hon har massor av saker överallt och hon älskar att laga mat och använder säkert alla coola franska saker i sitt kök. Men inspirationen kommer varenda gång jag öppnar den! Sedan julafton har vårt sovrum omvandlats till Tovas rum, som vi sover i, med tavellister där hon har sina böcker och mer färg, mer leksaker, mer mys. I köket har tomma väggar fyllts med tavlor (som Tova ritat) och hyllor med pims och pynt på. För nu vet jag hur jag kan ställa det! Tack vare Leila :) Och jag tror egentligen bara det handlar om att våga. Och att vänja sig. Vänja sig vid mer saker som faktiskt innebär mer hemtrevnad och mer mys, tänka sig! 

Jag hoppas jag är tillbaka nu, är så sugen på att blogga igen!

Kramar och ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...