torsdag 9 januari 2014

Den dagen kommer… eller???

Ja, dagen då Tova får eget rum alltså. Just nu känns det inte särskilt nära i tiden. Jonas konstaterade nyss att han borde vara hemma och renovera i ett halvår, kom sedan på att han ju nyss varit det men inte renoverat alls lika mycket som när han jobbar... Det är så mycket som ska göras som ligger mellan hennes färdiga rum och dagsläget. Säg att vi blir klara med plank, pergola och sedan lite plank till. Sedan måste två spiltor i stallet byggas om till förråd och fotostudio, dvs det som ovanvåningen används till idag. Sedan ska ovanvåningen tömmas och rivas. Sen kan vi börja planera… och bygga!

Pust! Blir trött bara jag tänker på det! Under tiden inreder jag små hörn till henne lite överallt i huset och köper möbler och prylar hon kan ha i sitt rum när hon äntligen får ett. Gult, mörkbrunt, mintgrönt, rosa… dessa färger ska dominera har jag tänkt men jag inser att det kan ändras innan det blir dags att inreda. Då kommer jag att ha ett helt barnrumsmöblemang till salu ;)


Ha en skön kväll!!!

2 kommentarer:

  1. Det är inga dåliga projekt som ligger framför er!
    Det där stallet och blivande fotostudio låter väldigt intressant=)) Kul med sånt!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Stall och fotostudio, min dröm också som förmodligen blir klar 2023 ;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...