måndag 14 januari 2013

Vindsfynd


På vinden i släktens skattkammare fick jag syn på en intressant sak. En gammal barnsäng som vid närmare studering visade sig vara exakt en sådan jag letade efter till Tova. Grön dessutom! Den följde med hem direkt och står nu och värms upp i sadelkammare så att ev skadedjur flyttar ut. Sedan ska den saneras med lacknafta och troligtvis målas om. Jag vet, Fröken Grön, men allt kan inte vara grönt!!

Har förresten aldrig fått en så tydlig översikt över vinden som på fotot ovan, det är beckmörkt på den där vinden i vanliga fall. Nu ser jag att det finns mer av intresse... hmz... blir nog en tur dit snart igen!

Kramar på er!!

ps snart blir det en bloppis här på Marias Stil! ds

3 kommentarer:

  1. Så spännande! Svarvade möbler är mkt vackra. Har hållt utkik efter en grön tallrikshylla till dig, men det är som du säger, nyproducerat gammalt. Jag tänker rekommendera äggoljetempera. Världens lättaste färg på fabrikslackat. Har du testat det?

    SvaraRadera
  2. Men hallå???!
    Vad har ni för ställen som ni kan åka till och hitta fina saker??

    Ikväll ska jag börja snickra bord...
    Det får bli en enkel variant, bara för att ta till vara på plankorna jag släpat hem=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...