fredag 18 december 2009

Nu vet jag...

I år kom jag på det, varför det är så sjukt jobbigt att handla julklappar. Varför man kallar det för just jakt på julklappar. Jag tycker ju om att shoppa, vad är det som är så besvärligt egentligen?? Jo! När du äntligen, efter mycket funderade, frågande och tjatande på önskelistor, kommit på vad du ska köpa till de femton personer som ska ha julklappar i år så ska denna lista omsättas i inköp. Det är där problemet och stressen kommer in för det är omöjligt att hitta alla dessa klappar!
Frustrationen när du för femte gången går bet på ett inköp kan jämföras med lätt ursinne. Varan är slut, just den storleken är slut, affären har olika inköpare och just denna butiken har inte köpt in just den varan, butiken har ingen aning om vilken vara du pratar om... Argh!! Dessa bakslag innebär att du inte kan köpa julklappen idag, du måste ge dig ut en gång till och leta. Det är där, i den situationen som det slutar vara roligt att shoppa och det istället övergår till tvång, misär och stress.

Nästa år kommer jag att kräva önskelistor i början av november och sen kommer allt att inköpas via Internet och skulle något vara slut så klickar jag snabbt mig vidare till nästa webbutik.

1 kommentar:

  1. Jag köpte typ alla mina på Internet i år, sista beställningsdag för att få dem innan jul var den 16 december - på vissa ställen t.o.m. den 20 december! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...