fredag 1 juli 2011

Nya vindar

För ett tag sedan ramlade jag och J över ett hus, lång ute på en åker med vida vidder runt omkring men i stort behov av renovering. Känslorna har pendlat upp och ner men andra hus vi har kollat på har inte visat samma potential och ett hus som ligger närmre nära, kära och jobbet, det måste ju bli bra!
Idag köpte vi det och nu väntar en tid av fastighetsregleringar, vem ska skotta grusvägen till huset, blir vårt hus sålt osv osv. Spännande men sorgligt också, mest att lämna stället där Emil levde sitt lilla, korta liv.

Men jag tror det här kan bli bra, ja, ett jävla meck och otroligt mycket att göra och planera och dyrt kommer det att bli, men sen... När vi då, som nu, har ett helt ok hus att leva i. Och att ta sig an ett sådant här projekt, det är en livsdröm för mig.

Jag ska ta upp bloggen igen inom kort så får ni följa vårt äventyr!

Kramar!!

2 kommentarer:

  1. Grattis till ert nya hem! Så spännande det låter, Ser verkligen fram emot att få följa hela projektet, från början till slut. Härligt att du är tillbaka i "Blogglandia", jag har saknat dig!
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Så roligt Maria! Det ser jag fram emot att följa! Hoppas att ni har det skönt i sommaren! Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...