söndag 19 september 2010

Skagenfynd och danska tanter

På väg till Skagen i somras hade jag ett krav till maken, stanna på alla loppisar vi ser! Jag har ofta detta krav men av någon anledning hörs inte mina utrop så tydligt alltid... Men på vår semesterresa för att fira bröllopsdagen var min önskan hans lag ;)

Utanför Skagen fanns en skylt som ledde hem till en tant som både på en stor gård där hon hade en antikaffär. Mycket var dyrt och tanten pratglad och jag som är urkass på danska log mest artigt och nickade åt allt hon sa. Men där kom J som en räddande ängel och gav henne all sin uppmärksamhet och charm medans jag fick gå runt och titta fred. Bland alla tavlor och exklusiva möbler hittade jag tre vackra plåtburkar som kostade löjligt lite, 25 Dkr/st, och de åkte snabbt fram till kassan! :) Lite mer kallprat med tanten sen in i bilen och vidare till Skagen där vi direkt, till och med innan hotellet, hamnade på en ny loppis! Mycket kärlek till J den dagen... Denna loppis var dock inte så rolig men dagens fynd var redan gjort och jag var sååå nöjd!

Nu åter till valvakan, mina favoriter pratar just nu...

Kram!

3 kommentarer:

  1. Fina burkar, Maria! Danska loppisar har man ju hört mycket om, och Skagen är ett sånt där resmål som alltid har legat med på min önskelista, men än så länge har det inte blivit av. (Men kanske kan jag övertala "gubben" att åka med på en liten romantisk höstresa, hehe!)
    Må så gott i veckan!

    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Fina burkar, Maria! Danska loppisar har man ju hört mycket om, och Skagen är ett sånt där resmål som alltid har legat med på min önskelista, men än så länge har det inte blivit av. (Men kanske kan jag övertala "gubben" att åka med på en liten romantisk höstresa, hehe!)
    Må så gott i veckan!

    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. ????
    Hur lyckades jag göra TVÅ???

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...