tisdag 23 februari 2010

Tankar om fröer


Jag ska sluta gnälla om snö nu och tänka positivt, tänka framåt! Det är inte så många månader kvar innan det är dags att sätta fröer och jag har redan beställt mina. Först var jag inne på Lilla Fiskaregatans hemsida och min svägerska tyckte det var så roligt att jag beställde från en affär som ligger 10 minuter hemifrån och sen måste hämta ut paketet i en annan affär som också ligger 10 minuter hemifrån. Dock hade de inte lika stort sortiment som Impecta så jag slapp fundera över om jag ska vara kortsiktigt eller långsiktigt lat, det blev långsiktigt automatiskt :)

Det kommer att bli spenat, kronärtskocka, lök, spaghettipumpa (ska tydligen vara gott), bondbönor mm mm. I år ska jag plantera i pallkragar för att slippa undan allt ogräs, jag tror vår trädgård har bisarrt näringsrik jord för det kommer upp ogräs hela tiden, överallt. Vi får se om jag lyckas lura det med pallkragarna...

Kram på er!!

1 kommentar:

  1. Jag skulle också vilja odla lite grönsaker. Men jag är nog för glömsk tror jag, kommer garanterat att endera glömma bort att vattna i drivbänken (om man kommer sig för att ställa i ordning en sån), gräva upp ett trädgårdsland i tid på våren eller att vattna trädgårdslandet sen. Fast å andra sidan, om man inte provar så får man aldrig veta hur det går!

    Angående fåtöljerna så tycker jag att den mönstrade turkosa var väldigt fin, och så måste jag säga att jag blev väldigt avundsjuk på er vinterutflykt. Jag vill också koka soppa på spritkök! Men i ~25-30 graders kyla känns det inte så kul...

    /F

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...