måndag 18 maj 2009

Vinst och ännu mer trädgård


Lyckan var stor när jag såg att jag vunnit Guldkant på livets tävling! Jag älskar te!! Särskilt när det är så snyggt förpackat som detta, najs! :)

I trädgården blommar syrénen; vit, lila och mörk cerise. Det doftar fantastiskt! Snart tar flädern över... och kaprifolen.

På vår Österlentur förra helgen stannade vi till i Kivik och köpte bl a ett par fraktlådor, de är bra till allt möjligt. Här fungerar en som hylla för att få upp mina krukväxter över all växtlighet så att de syns!

Imorgon dras vinnaren i min tävling!!

Ha en skön kväll!

10 kommentarer:

  1. Ja, vad kan man säga? Jag vill att syrénerna ska blomma här också. NU! Men det får vi allt vänta på ett tag till.

    Kram Lisa
    Jo, grattis till vinsten såklart!

    SvaraRadera
  2. Det ser mysigt ut i din trädgård. Trälådorna är så fina, dom kan man ha till allt möjligt.

    Vilka fina möbler de har på Millimi! Jag tittade på bokhyllan/dockskåpet
    när Julia var liten, men de är lite dyra...

    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Stort grattis till vinsten!!! Mmm..nu blev jag sugen på en kopp te själv ;- )

    Va härligt de låter med en tur till österlen...maken och jag gjorde en resa dit när vi förlovade oss...de är 6 år sen nu! Tiden går fort, snart dags att åka dit igen, de är ju så mysigt!

    Jätte fian lådor, de är ju super praktiska och kan användas till lite av varje!

    Må så gott & ha en bra vecka! Kramar, Lina

    SvaraRadera
  4. Grattis till tevinsten. Jag älskar te, eftersom jag inte dricker kaffe har vi många olika sorter. Gärna i lösvikt. Fina trädgårdsbilder du visar. Österlen skulle jag gärna åka till i sommar. Först blir det Toscana i Italien, men senare...
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Vad härligt med syrén och fläder som är så gott, men jag har dåligt koll på hur den ser ut faktiskt.. Fint med stilleben av lite gamla nötta ting i en trädgård, det ger verkligen hemtrivsel och liv.

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Hej Hjärtat!

    Tack för inbjudan till fest. Allting pekar på att fam Skoog/Ohlsson kommer göra er sällskap. ;) Kul att ni vill komma och fira mig. Det verkar bli en hel del folk... Återkommer med fler detaljer snart!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Ho ho.., vill du vara med i min tävling om den läckra plåt almanackan med sött motiv...?
    Tävlingen pågår tom 26 Maj, hoppas du vill vara med!

    Kram Marianne

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder ! Ja , det är en underbar tid nu ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  9. Smart med lådan! Jag är så nipprig för aga blir kanske med trädgård till sommaren! Då du ska jag inspireras av dina fyndigheter!

    Din blogg gör dock att jag ifrågasätter om jag har varit dum som valt bort Skåne i mina framtidsplaner:)

    SvaraRadera
  10. Kan väl hälsa på och önska dig en trevlig helg trots att du har gjort en megapaus då.;)

    Kram lisa

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...