söndag 2 februari 2014

Min tid

Vissa bloggar är så där att man inte kan sluta läsa. Man ramlar över den, läser ett inlägg och sedan är man fast. Man scrollar ner, läser allt, kollar Etiketter för att hitta intressanta ämnen och plötsligt har det gått en timme! Så var det för mig med Att vara någons fru igår. Jag har följt bloggen ett tag men inte haft tid att gå in och läsa men oj vad bra och rolig den är! Emma lämnar ut sig precis lagom och verkar ha det hur bra som helst med allt hon hittar på. Sen finns ju Clara, alltid en favorit. Inte konstigt att dessa två bloggare är så stora, de är ju helt enkelt bra!
 Jag har funderat på hur jag bloggar, hur jag lämnar ut mig eller inte och främst hur jag spenderar min tid, inte bara i bloggvärlden utan all tid. Jag har det väldans bra just nu. Har äntligen startat eget som fotograf och ja, det går knakigt (här får ni en liten utlämning) men det går än så länge framåt i alla fall! Men mest är jag hemma med Tova, fram till sommaren har vi sagt. Jag blev uppsagd direkt efter mammaledigheten eftersom de la ner Malmö-kontoret så hösten innebar tre månader med lön utan att behöva jobba. Parallellt med att Jonas var hemma. Lyxliv var det! Det är ingen brådska att dra in en heltidslön igen, mammapeng och eget går hur bra som helst så jag satsar på tid hemma med Tova nu. Inget dagis än, snart ska hon börja hälsa på men hon kommer att vara över 2 år när hon ska börja på riktigt. Den där uppsägningen kunde inte ha kommit lägligare!
 Men jag vill ju inte bara vara mamma, mamma, mamma. Jag har ju mitt lilla företag som ger mig såna kickar ibland. Att fotografera människor, att få sätta sig med en kamera fylld av bilder som ska redigeras, se när en riktigt bra bild är klar... jag nästan skakar av förväntan när jag har detta framför mig! Älskar nästan allt med fotografering!
 Sen har vi ju gården som behöver mycket omsorg och tid, vilket ingen av oss har ork med just nu. Men vi vill och vi skulle egentligen vilja lägga ner mycket mer tid på att renovera för vi är rätt trötta på att bo i en tvåa här på bottenvåningen. Kök, köksskrubb, litet vardagsrum, sovrum, badrum, WC och en stor hall, det har vi nu. Och en ovanvåning som kan rymma nästan lika mycket yta till. Det lockar att ta tag i den!
 Så hur lägger man upp sin tid? Vad är viktigt och vad är inte alls viktigt även om det tar mycket av ens tid? Jag måste börja fundera på detta och ändra mina vanor. Färre TV-serier, ett mindre välstädat hur, större diskhögar, mer struktur är en början. Ett försenat nyårslöfte. Inspirerat av en bloggerska :)

Ha en skön kväll alla fina läsare!
M

1 kommentar:

  1. Jag tror på att ge sig själv mera tid. Allt som inte är livsviktigt kan ju vänta, som disken=))
    Så härligt med ditt företag!
    Heja du!
    Kram Hannis

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...