torsdag 29 november 2012

Inredningsfoto

Dagens tema på Fabriken, där jag vill bli medlem, är inredningfoto. Jag har surfat runt på lite olika bloggar och fått jättefina tekniska tips om ämnet så jag tänkte istället skulle skriva om ett annat sätt att dokumentera inredning på nämligen mobiltelefonen. Alla har ju inte en systemkamera och jag tycker att dagens mobiler oftast funkar bra att dokumentera med. Själv är jag stort fan av Instagram som ni som följer mig kanske kommer ihåg? Med Instagram kan man lätt fotografera hemma och det gör inget om det inte blir knivskarpt. Olika filter fixar sedan till effekter, kanske kan du ha en av effekterna som just din bildstil på bloggen? Alla behöver ju inte ta bilder a la Sköna Hem. Andra roliga appar är Hipstamatic och Camera+ som jag nyss börjat använda. Mobilen är guld värd för mig eftersom jag har med den överallt och kan ta bilder och blogga var jag än är.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...