måndag 4 oktober 2010

Award!

Tack snälla söta rara Fröken Grön för awarden! Vad något sånt här kan förgylla en dag! :)

Med awarden följer två uppdrag, berätta 3 saker som ligger dig varmt om hjärtat och visa din favoritbild.
Jag brukar inte vara så personlig här på bloggen men får väl göra ett undantag:

1. Jag älskar djur och får ont i hjärtat när djur lider. Är därför vegetarian sen 1,5 år tillbaka, mitt köttätande tog abrupt slut en dag och jag har inte ätit annat kött än från Ängavallen sedan dess. På Ängavallen växer djuren upp i en bra miljö och de slaktas på gården så de slipper den hemska transporten till slakteriet. Dock är jag mestadels vegetarian, gillar inte idén med att äta kött längre.

2. Jag älskar att läsa. När jag fastnar i en bok kan jag försvinna in i den tills den är slutläst, till omgivningens förtret. Tillbringade större delen av en tågluff i Italien med näsan i en bok och missade en hel del sightseeing på grund av det. Inget min man, och medresenär, uppskattade.

3. Jag älskar annars att resa. Blandningen bok/resa är nog perfekt! Känner mig rastlös när jag inte har någon resa att se fram emot hur kort den än må vara. Weekends till Hasseludden, Kiviks Hotell och The Lodge duger hur bra som helst i brist på annat! (oftast pengar numera då vi ju renoverar och som alla renoverare vet är det ingen billig historia).

Min favoritbild är från min och J´s bröllopsresa. Den har varit med på bloggen tidigare så vissa av er känner kanske igen den:

Frukost i Epernay, i Champagne. Croissants, kaffe, världens godaste yoghurt, solsken, bröllopsresa... Många, många minnen ramlar över mig när jag ser denna bild.

Lämnar vidare awarden till:
Sunnanvind
Signe 1
Majas Skafferi

Kramar på er!!

5 kommentarer:

  1. Trevligt att få veta lite mer om dig! (Även om jag absolut förstår och känner igen att du inte vill vara för privat i din blogg.)
    Bilden från bröllopsresan ser verkligen ljuvlig ut, - det är inte svårt att föreställa sig vilken romantisk resa det måste ha varit!
    Hasseludden och Hotell Kivik är även två av mina egna favoriter, både miljö- och matmässigt. Skulle kunna åka till båda ställena flera gånger om året!
    Happy Monday på dig!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Maria, Vad glad jag blir! Roligt att läsa lite mer om dig, nu ska jag direkt börja klura på tre saker om mig själv att skriva.

    Tack återigen, awarden värmde verkligen i hjärtat!

    Ha en bra dag!

    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Hmm.. varmt om hjärtat.. Jonas, Ida, Emil o alla vi andra känner oss allt lite utelämnade :´(

    Vi blev övertrumfade av de glada grisarna.

    SvaraRadera
  4. Ni är ju en självklarhet..! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...