torsdag 19 mars 2009

Greengate vs Åhlens

Fick ett reklamblad från Åhlens i veckan och tyckte jag kände igen porslinet som dök upp lite varstans bland prylarna.

Misstänkt likt Greengates prickiga motsvarighet kanske?

Greengate har dock mycket vackrare former och härliga, pastelliga färger men visst är steget inte långt? Visste inte att Åhlens körde med plagiat numera...


Och brickan här, Greengate eller Åhlens?

Ni nära och kära som följer bloggen kanske önskade ett inlägg kring det jag lovade tidigare idag men jag pallar inte asa fram kameran så det får bli imorgon. I eftermiddag och kväll har jag släpat ut en hel drös med brädor och isolering till brygghuset samt städat i vår hall/verktygscentral och slipat gips upstairs. Nu är det dags för middag och TV.

Kram!!!

9 kommentarer:

  1. Jo, men jag har sett både brickan och skålarna. Ja, vad är det egentligen är det bleka kopior eller tänk om det är tvärtom!:)

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  2. Åhh jag är ju fullkomligt galen i Green Gate!!:-))Men Åhléns har varit duktiga måste jag säga, hihi. Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. och sen brukar Rusta också bidra.

    Ut ur gipsdammet och NJUT av vårsolen! Trevlig helg

    Kram

    SvaraRadera
  4. Prickigt är fint! Men visst vinner Greengate med hästlängder. Utskåpning! :-)

    SvaraRadera
  5. Härliga prickar men jag föredrar Greengate.;)

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Vilket fint porslin dom har på Åhlens. Visst är dom inte riktigt lika skira och söta, men det är säkert stor prisskillnad mellan dom!

    Ha en skön helg!
    Kram Annemari

    SvaraRadera
  7. Det är nog alltid så att man försöker kopiera av populära produkter, men som blir lite billigare. Men jag tycker att oftast är orginalen finast.
    Kram susanne

    SvaraRadera
  8. Det är nog alltid så att man försöker kopiera av populära produkter, men som blir lite billigare. Men jag tycker att oftast är orginalen finast.
    Kram susanne

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...